fredag 22 februari 2013

Underbara underbara löpning! Som jag saknat det. Jag var nere på ett besök på sportlife eller wellness tror jag det heter nu förtiden. Det var länge sedan, jag har varit hemma gräsänka av och till sista månaden så tiden har varit svår att hitta. Dessutom har jag inte haft motivationen... Idag hittade jag den som tur var! Äntligen!

60 minuter ställde jag in löpbandet på. Och jag märkte att benen blev trötta, riktigt trötta, men flåset fanns där. Rent konditionsmässigt skulle jag ha kunnat springa mycket längre men benen tyckte att det var riktigt tufft. Den timma som ställdes in sprangs också. I sånt läge som idag funkar inte ljudbok, då måste jag ha musik till hjälp. Men det gick bra, jag är nöjd. Inget högt tempo och inga intervaller, men det viktiga är att få kilometer i kroppen.

Efteråt testade jag min nya tabata timer-app som en vän tipsade om. Den räknar ner 20-0 sekunder sedan 10-0 sekunder i 8 set. Alltså tjugo sekunder aktivitet och tio sekunder vila x 8. Supersmart! Det blev tre set med situps, tre set med plankan och två set med armhävningar. Detta ska jag googla på och göra egna program och börja köra. Crossfit!! Kul!!

Så himla nöjd!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar